zondag 16 september 2012

Dit is wat ik nog moet doen voor grens China,2082 km


View Larger Map

12 opmerkingen:

  1. Ola dus even recapituleren,

    Optie1: Reis doorzetten en volharden. Wij sturen u het blok en volgende onderdelen:
    1. Px Demper:
    2. twee bougiekoppen
    3. Speciale sleutel vliegwiel
    4. Dopsleutel voor moer vliegwiel
    5. ring steeksleutel 14/15
    6. Fietspomp met grote uitgang
    7. Laat maar weten als er iets meer in moet
    Zoals gezegd mag 2T olie niet mee met het blok

    Optie2 : Reis hier afblazen en scooter terug sturen.

    Je visum Kyrgizië vervalt eind september en het duurt je 10 dagen om de grens te bereiken dus donderdag 20 september moet je zeker weg zijn op je huidige locatie om die deadline te halen. Oftewel hou je rekening dat je een verlenging moet aanvragen.

    We wachten op de prijs via Patrick en dan beslis je maar wat je wenst.
    Wij staan hoe dan ook achter je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ola,

    iets anders,

    ALs ik me niet vergis, indien je keerringen gesprongen of defect zijn, dan krijg je symptomen zoals toeren plots omhoog, niet meer starten...
    Jij schrijft dat de scooter wel start maar niet vooruit gaat.

    Heb je al eens de koppeling bekeken? Want met een koppeling die niet meer aangrijpt ga je ook niet vooruit en heb je af en toe vermogensverlies....
    Heb je reserve koppelingsplaten mee? ...
    Just a thought

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,heb koppelingshuis mee,volledig,misschien dat ik dat ook eens moet bekijken,is inderdaad een goed gedacht,ga onmiddellijk doen,laat je zeker weten als het dat was,en zeker ring/steek vanaf 14,15,16,17,18,19,20,21,23,25,want heb grote moer van motor dat los moet indien hen niet koppeling is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb juist 3u aan koppeling gezeten,wat is het leuk als je al je materiaal thuis hebt,op een wip is die dan los,maar hier,ondanks een Internationaal Airport,hebben ze nog niet eens een dopsleutel,ik vraag mij straks af hoe ik hier wegvlieg,misschien op twee takt,in alle geval,ik krijg die koppelingshuis niet af,dus,einde verhaal,Patrick heeft mij de opties op tafel gegooid,ik beslis,morgen neem ik contact op met Korean Air voor verdere afhandeling scooter,nogmaals bedankt voor alles wat jullie doen,ik zal het zeker goedmaken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ok,

    we hebben enkele prijzen om je het blok toe te sturen.

    Vaste kosten op voorhand zijn om en bij de 300euro, maar eenmaal bij jou komen er nog uitvoer kosten, de-douanering, taxatiekosten en zo bij... en lokaal misschien nog wat onder de tafel eer je je spullen in ontvangst moogt nemen... Dus reken maar op een 1000tal euro eer je blok ter plaatse is...

    Heb net A. gebeld, vermogens verlies, hoge toeren. We gokken ook een koppelingsprobleem en belangrijk je hebt een reservekoppeling bij.
    Ok, voordat je beslist, slaap er eens een nachtje over en probeer morgen rustig de koppeling te vervangen.

    Als je 'm er absoluut niet af krijgt.
    Is de moer er al af en krijg je het huis niet van de krukas of krijg je die moer er niet af? Heb je die speciale getande dopsleutel mee? Of hebben ze wat meer gereedschappen gestolen dan je dacht?

    Dom idee misschien:
    Misschien vind je een manier om enkel de kurkschijven te wisselen? Zorg dat de veren niet in je blok vallen. Leg de scooter plat en prop wat doeken in het carter dat de veren er niet in vallen....Haal de circlips eraf en vervang de schijven... Makkelijk te zeggen vanachter de pc, ik weet, maar proberen je gewoon terug op weg te helpen...

    Oftewel heb je dat allemaal al geprobeerd en zien we het te eenvoudig.
    Soit, komt tijd komt raad.
    Je kameraad in Baku had ook een leuk gezegde die, ter inspiratie...:

    "God grant me the serenity to accept the things I cannot change, Courage to change the things I can change, And wisdom to know the difference."

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ok,ik heb de scooter inderdaad plat gezet,heb de getande dop mee .zelfs al met schroevendraaier en hamer geprobeerd,krijg hem niet af,is ook goed vastgezet,heb gedaan wat ik kan.als ik de as beschadig kan ik ook niet verder,als ik een pistool had was misschien gemakkelijker,maar dat heb ik nog niet gevonden,ik kan morgen nog eens rondvragen,wij kunnen zo wel verder communiceren,kijk af en toe op je pc voor up dates ok

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Draait de korf mee of heb je die al vast gezet? Wat is het probleem? De moer die je er niet af krijgt of heb je de moer eraf maar krijg je de korf er niet af?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Michele,het is nu bij ons 08u dus bij u 05 u,ik ga even zeggen wat ik gedaan heb gisteren,want blijkbaar communiceren wij langs elkaar door.Ik heb mijn achterwiel eraf,mijn behuizing van mijn rem eraf met een dop sleutel 24???? en een koevoet,de behuizing van mijn koppelingshuis eraf,ik zie de korf met de speciale kroonmoer,ik kan die erop zetten en ik kan die tegen houden maar hij komt niet los,hijneemt niet in die tanden omdat mijn tool voor die kroonmoer beschadigd is,als iki nu een pneumatische tool had zou het wel lukken,denk ik,maar waar ga ik die vinden,het is hier niet zomaar een garage binnen lopen waar ze de wielen van de auto s eraf halen met die pistool
    Dus,ik ga vandaag nog eens rondkijken maar ik ga ook eens vragen hoeveel het kost om de scooter naar Belgie terug te sturen,ik ben hier op de ideale plek omdat ze van hier op Brx vliegen,en als ik verder zou kunnen rijden zou ik dat ook doen,maar voorlopig zolang ik niet kan werken of oplossing vindt voore dit probleem is het beter dat ik hier in de buurt blijf,ok

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ola,
    goeiemorgen nieuwe dag, nieuwe moed.

    je hebt het waarschijnlijk al gedaan maar toch even checken, onder de speciale kroonmoer is er een speciale rondel met het lipje omgeplooid op de kroonmoer als bijkomende borging. Heb je dat lipje omgeplooid? Just checkin... Makkelijk over het hoofd gezien en dan draait die moer ook geen millimeter he..
    Go silver rider go!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Mario, misschien nog even een domme opmerking. Maar heeft die moer geen linkse draad?
    Ciao, Nils

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Nils,
    wordt druk hier... :)
    Je vergist je, de enige linkse draad op een vespa is die van het schakelkruisje, maar je hebt een punt soms moet je een schroef vaster draaien eer dat die wilt lossen...
    Of de moer warm stoken... maar als je al geen dopsleutel vind, gaat een hitte toorts helemaal uit den boze zijn.
    Ah, vanachter mijn pc hier klinkt dat zo makkelijk, maar Mario moet dat maar gedaan krijgen...



    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ola mensen,fijn voor te zien dat jullie meedenken,ja ik weet,er is een speiale huls rond die kroonmoer vathoudt,en die had ik al omgeplooid,maar steeds zonder resultaat,heb ook geprobeerd om eerst vaster te draaien en dan weer los,ook dat hielp niet,het enige wat zou kunnen helpen is slagmoersleutel op compressie air,of electrisch,maar als je weet dat ik zelfs naar de brandweer ben gegaan om te vragen als ze dat in huis hadden kwamen ze op de proppen met een sleutel voor hun banden los te maken,met de hand??????en dat zijn dan banden met dop 35 of 36,stel u voor,ik wacht nog op een man,en anders is over en out,kan hiet alle dagen weg met vliegtuig naar Taskent en dan verder en de scooter kan hier 3 dagen per week naar Brx
    De man komt juist binnen om slecht nieuws te vertellen,hij kan mij niet helpen,so,ik ga eens checken bij Korean air wat voor nieuws zij hebben voor mij,tot straks

    BeantwoordenVerwijderen